Belize - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Thijs Groot - WaarBenJij.nu Belize - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Thijs Groot - WaarBenJij.nu

Belize

Door: thijsdegroot

Blijf op de hoogte en volg Thijs

30 Juli 2010 | Belize, Caye Caulker

De eerste dagen in Belize: Welcome to the Jungle! De volgende dagen: Welcome to Paradise!
We zijn dus in Belize en kunnen even Engels praten. Via het compleet onder water gelopen Chetumal (waar straten kanalen waren en kruispunten meertjes!) de grens over en in Orange Walk opgepikt door gids Jorge. Met hem in de pickup richting de totaal afgelegen Rio Bravo Conservation Area, waar midden in het regenwoud La Milpa ligt, het archeologisch en biologisch research-station. Vlakbij in de jungle ligt de 3e grootste Maya-ruïne van het land, nog vrijwel geheel overwoekerd door het woud. Op de open plek in het bos waar La Milpa ligt zagen we gelijk al hertjes en wilde kalkoenen lopen. Zei iemand regenwoud? 's Nachts de hardste bui ooit op ons golfplaten dak gehad, niet normaal hoe hard het hier kan hozen. We lagen in een prachtig getimmerde dorm, maar omdat er verder niemand was, was het eigenlijk een 'private'. Hetzelfde gold voor de tours! Met de zeer deskundige Jorge deden we de volgende dag aan birdwatching en liepen dwars door de imposante jungle vol rare geluiden, geuren en kleuren naar de La Milpa ruïnes. Fantastisch!! Indiana Jones is er niks bij! Onderweg zagen we spider monkeys, een red brocket deer, heel veel vreemde vogels (oa papagaaien, toucans, curassows en allerlei kolibri's; veel vogels zaten ook vlak bij het Station). 's Avonds deden we een nightdrive wat echt spannend was: zo pikdonker was het nog nooit! We gingen ook een stukje te voet en vonden de beroemde red-eyed treefrog, je weet wel dat zeldzame groene kikkertje dat op zoveel posters staat! Hoog in een boom zagen we een kinkajou, een leuk fluffy beest (google maar even;-)). Verder teveel om op te noemen, maar het was werkelijk onvergetelijk mooi! En wat een mazzel met het weer: het was droog en niet te heet. De Maya-regengod Chaac Mool (Sjaak voor vrienden) is ons telkens als we zijn tempels bezoeken goed gezind! ;-)
Gisteren zijn we met een bus waar KEIHARD reggae gedraaid werd (bijna net zo erg als die musicals in de bus in Cambodja, ik kreeg dezelfde moordneigingen..) en een speedboot naar Caye Caulker gegaan, het tropisch paradijs waar we nu roodverbrand zitten. Schitterend eiland, relaxte sfeer, typisch Caraïbisch met duidelijk die Afrikaanse slag waar wij zo van houden. Morgen ga ik een tour naar de bedreigde manatees, haaien en who knows what swims across maken!
Overmorgen willen we via de Belize Zoo richting Tikal, Guatemala verder trekken!! Een fantastische week gehad, op naar de volgende!
PS: Leukste baan: barman op Caye Caulker. Sufste baan: Gitarist in een reggae-band.

• 30 Juli 2010 - 06:24

Tjeerd:

Uitkijkend hier op een zee van beton ben ik dankzij jou toch even weg gedroomd naar een andere wereld ;). WOW! Have fun en genieten jullie! Hahaha: Gisteren zijn we met een bus waar KEIHARD reggae gedraaid werd (bijna net zo erg als die musicals in de bus in Cambodja, ik kreeg dezelfde moordneigingen..)

• 02 Augustus 2010 - 07:06

Nella:

zoals jij het ons vertelt,zie je alles voor je, geuren en kleuren......zo benieuwd naar de foto's!
    veel plezier samen en GENIETEN!!

• 02 Augustus 2010 - 08:48

Elly Oomen:

Zo te lezen heb je het erg naar je zin.
    Zal wel mooi zijn en je doet veel indrukken op.
    Maar dat ben jij wel gewend neem ik aan na al die reizen!!!
    Groeten allebei en geniet ervan.
    Piet en Elly Oomen

Honduras

02 Augustus 2010

Guatemala
Thijs

OVERAL HEEN! :D Deze pagina is gestart in 2010. Alle reizen daarvóór zijn in retrospectief beschreven. Sinds mijn eerste reis naar Afrika (2003) hou ik tijdens lange trips een analoog dagboek bij, waarvan op deze site beknopte digitale samenvattingen staan. Dit alles met als doel een totaaloverzicht van mijn reisverslaving te geven én de lacunes en hiaten in mijn gatenkaasgeheugen (door de vele reizen, indrukken en biertjes) zoveel mogelijk op te vullen. ;-)

Actief sinds 13 Mei 2010