El Salvador - Reisverslag uit San Salvador, El Salvador van Thijs Groot - WaarBenJij.nu El Salvador - Reisverslag uit San Salvador, El Salvador van Thijs Groot - WaarBenJij.nu

El Salvador

Door: thijsdegroot

Blijf op de hoogte en volg Thijs

11 Augustus 2010 | El Salvador, San Salvador

Na 12 uur, 4 bussen en 2 taxi's zijn we in 1 ruk helemaal van Gracias naar Playa el Tunco in El Salvador gereden! De grens namen we soepeltjes, de bussen sloten goed aan, allemaal picobello. Onderweg zagen we de eerste beroving: in de bus griste iemand een mobieltje uit iemands handen, we naderden de beruchte hoofdstad San Salvador. Toch was juist daar de aardigste taxichauffeur die ons eerst dwars door de stad naar een PIN bracht (niet makkelijk op zondag) en vervolgens bij de juiste bushalte dropte.
Aan het zwarte (!) strand van Tunco twee keer daags een warme duik in de Pacific genomen, die Oceaan is inderdaad Groot! Wat een metershoge golven!! Surfers haalden knappe kunsten uit, vanaf de barretjes aan de kant goed te zien. We hebben de afgelopen dagen heerlijk gerelaxed, was gedaan, veel geslapen en lekker gegeten. En vooral dus 'gezwommen' haha! We waren even aan rust toe na alle hectiek en slappe fysiek in Honduras. Da's altijd zo, een broodnodig rustmomentje ergens halverwege om de 'vakantiedip' te verslaan.
Nu zitten we in San Salvador te wachten op de bus, die ons als het goed is (maar niks is zeker hier) in acht uur via het zuidelijkste stukje Honduras helemaal naar León in Nicaragua gaat brengen.
We genieten enorm van het mooie landschap, de superaardige en behulpzame mensen en alle nieuwe indrukken! Nog een kleine twee weekjes Nicaragua te gaan!:D

• 12 Augustus 2010 - 19:02

Tjeerd:

Fantastisch Birte & Thijs, wat zien jullie veel en wat maken jullie veel mee. Zwart strand; bizar lijkt me dat. Gaaf dit ;) : 'We genieten enorm van het mooie landschap, de superaardige en behulpzame mensen en alle nieuwe indrukken!'
    Heel veel plezier.

Honduras

02 Augustus 2010

Guatemala
Thijs

OVERAL HEEN! :D Deze pagina is gestart in 2010. Alle reizen daarvóór zijn in retrospectief beschreven. Sinds mijn eerste reis naar Afrika (2003) hou ik tijdens lange trips een analoog dagboek bij, waarvan op deze site beknopte digitale samenvattingen staan. Dit alles met als doel een totaaloverzicht van mijn reisverslaving te geven én de lacunes en hiaten in mijn gatenkaasgeheugen (door de vele reizen, indrukken en biertjes) zoveel mogelijk op te vullen. ;-)

Actief sinds 13 Mei 2010