Turkije I (2000) - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Thijs Groot - WaarBenJij.nu Turkije I (2000) - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Thijs Groot - WaarBenJij.nu

Turkije I (2000)

Door: thijsdegroot

Blijf op de hoogte en volg Thijs

01 Mei 2000 | Turkije, Istanbul

TURKIJE (2000)

In 2000 ging ik voor het eerst vliegen (Alfa Airlines) en zo kwam ik voor het eerst in Zuid-Oost-Europa (en voor het eerst in Azië ook) tijdens een kort weekje in Istanbul, TURKIJE. Tien jaar later nog altijd één van de mooiste steden die ik ooit gezien heb! :D
De highlights? De Aya Sofia, de Blauwe Moskee, het Topkapi Paleis, het Dolmabahce Paleis, de wijkjes rond het Taksim-plein met in elk straatje één product te koop, de Galata-brug met z'n vissers, de sporen van eeuwenlange Griekse, Romeinse, Byzantijnse, Ottomaanse, Franse en Turkse invloeden, de gigantische Bosporus-brug met aan de rechteroever het bord 'Welkom in Azië', de fraaie moskeeën en badhuizen, het heerlijk dagje op het water tot aan de Zwarte Zee, de prachtige vergezichten op deze metropool vanaf de talrijke torens en heuvels, het lekkere eten en de sterke raki, de superaardige en behulpzame mensen, en, vooral, de geweldige mix van Oost en West, van Azië en Europa, van islam, jodendom en christendom, van minirokjes en boerka's, van hip-modern tot stokoud-traditioneel.
Voor wie er nog niet was: GA!

Verslag uit: Turkije, Istanbul

Cyprus (2011)

26 April 2008

Oost-Europa I (2008)
Thijs

OVERAL HEEN! :D Deze pagina is gestart in 2010. Alle reizen daarvóór zijn in retrospectief beschreven. Sinds mijn eerste reis naar Afrika (2003) hou ik tijdens lange trips een analoog dagboek bij, waarvan op deze site beknopte digitale samenvattingen staan. Dit alles met als doel een totaaloverzicht van mijn reisverslaving te geven én de lacunes en hiaten in mijn gatenkaasgeheugen (door de vele reizen, indrukken en biertjes) zoveel mogelijk op te vullen. ;-)

Actief sinds 13 Mei 2010